- Tom

Andra delar till dragstänger
(Hittade 21 resultat)
Välj bil för att se matchande delar från Andra delar till dragstänger
Alla bilmärken
- Abarth
- Acura
- Aixam
- Alfa Romeo
- Andoria
- ARO
- Aston Martin
- Audi
- Austin
- Avia
- Bedford
- Bentley
- BMW
- Buick
- Cadillac
- Chery
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Cupra
- Dacia
- Daewoo
- DAF
- Daihatsu
- Dodge
- Elaris
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Ford USA
- FSO
- GAZ
- GEO
- GMC
- Great Wall
- Honda
- Hummer
- Hyundai
- Infiniti
- Innocenti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- KIA
- Lada
- Lamborghini
- Lancia
- Land Rover
- LDV
- Lexus
- Lincoln
- Lotus
- MAN
- Maserati
- Maybach
- Mazda
- Mercedes-Benz
- MG
- Mini
Defekta dragstångsdelar måste bytas ut omedelbart, eftersom styrningen av ett fordon har en betydande inverkan på dess trafiksäkerhet. I Motointegrators onlinebutik kan du få nya dragstänger eller dragstångsändar från premiumtillverkare till ett förmånligt pris.
Hur är dragstången konstruerad?Mittsektionen på en tredelad dragstång är en gängad stång med en utvändig gänga, på vilken dragstångsändarna är skruvade. Den gängade anslutningen av den gängade stången gör det också möjligt att justera framaxelns spår. Dragstångsändarna på hjulsidan är vanligtvis utformade som dragstångsändar med kulled. Spårstångsänden mot styrspaken på styrväxeln kan vara utformad på annat sätt. Kullederna och övergången till styrväxeln är tätade mot damm, smuts och fukt med dammskyddshylsor. Axialleden och dragstångsändarna har också dammskyddshylsor. De ser också till att inget fett eller olja läcker ut och att lagren blir torra.
Eftersom dammskyddshylsorna är tillverkade av gummi kan de bli porösa och läckande med tiden. Spårstängernas dammskydd bör också kontrolleras som en del av de regelbundna inspektionerna. I händelse av en defekt kan de axiella lederna angripas och korrosion kan spridas.
Nya dammskydd, dragstänger och dragstångsändar finns i högsta kvalitet hos Motointegrator.
Vilka fel uppstår på grund av defekta spårstänger?
Beroende på vilken komponent i styrstången som är inblandad, är olika defekter och fel möjliga. Som en viktig del av styrsystemet måste alla styrstångskomponenter fungera korrekt. Experterna kontrollerar också detta under den vanliga huvudinspektionen och kan vägra att utfärda inspektionsdekalen på grund av betydande defekter. I detta fall måste felet i dragstången åtgärdas och fordonet måste presenteras igen för "återpresentation".
Det är bättre att kontrollera styrningen och dragstängerna i förväg och byta ut eventuella defekta delar vid behov, vilket inte minst är för din egen och andras säkerhet. Hos Motointegrator hittar du cirka 5 miljoner reservdelar till alla bilmärken.Skador på styrstången
Kopplingsstångens mittsektion är den mest stabila komponenten i hela kopplingsstången. På äldre fordon kan korrosion på den yttre gängan göra det svårt eller omöjligt att justera styrstången, så det är lämpligt att byta ut den i god tid. Vid normal drift kan styrstängerna hålla i över 100 000 km utan några klagomål.
Men även en stabil styrstång kan naturligtvis skadas. Det behöver inte alltid vara en olycka som gör att en mittsektion av dragstången böjs eller går av. Att köra på en hög trottoarkant eller köra genom ett djupt potthål i hög hastighet kan skada hjulupphängningen och styrstängerna.Effekterna av att ett framhjul körs till några millimeters marginal från trottoarkanten vid parkering underskattas också ofta. Om styrvinkeln är större kommer fälgen i kontakt med trottoarkanten och trycker fordonets vikt åt sidan. Med dagens styrhjälpmedel eller servostyrning överförs sedan höga krafter nästan obemärkt till fordonet via spårstången. Skador på dragstänger, dragstångsändar, fälgar och styrväxel är de vanliga konsekvenserna.
Fordon som används i tuff terräng har också en betydligt högre risk för skador på styr- och spårstänger, till exempel offroad- och byggarbetsplatsfordon.Skador på axiallederna eller dragstångsändarnaVar och en av de skador som anges ovan kan påverka hela styrstången, inklusive axiallederna och dragstångsändarna. De senare komponenterna är också utsatta för slitage. Anslutningarna till framaxelns styrknutar kan slitas ut och framhjulet i fråga kommer att ha oönskad rörelsefrihet i sin uppriktning. Under körning kan hjulet wobbla och orsaka kraftiga vibrationer i styrningen och chassit, vilket orsakar massivt slitage. Dessutom kan den exakta spårriktningen inte längre upprätthållas av hjulet i fråga och däcket utsätts för ökat slitage.
Axelleder och dragstångsändar måste bytas ut mycket tidigare om dammkängorna har varit defekta under en längre tid. Du bör därför alltid byta ut defekta stövlar omgående innan stora och kostnadsintensiva följdskador uppstår. På Motointegrator kan du enkelt hitta många lämpliga damasker för ditt fordon med hjälp av vår sökmask i onlinebutiken
Felaktig spårjustering
Riktig spårinställning är inte bara viktigt för styregenskaperna, utan har också en inverkan på körsäkerheten. Om styrkomponenter som dragstänger eller dragstångsändar byts ut måste spåret mätas om och korrigeras vid behov.
En felaktig tåinställning förhindrar att framhjulen rullar i sin exakta vinkel. Detta minskar dragkraften och gör att däcken eroderar vid körning på asfalt. Detta ökar också däckslitaget avsevärt och rakstabiliteten försämras. Detta är särskilt farligt om det finns andra ogynnsamma faktorer för grepp, såsom våta förhållanden eller snö.Motointegrator erbjuder dig konkurrenskraftigt prissatta spårstänger och reservdelar till din bil från premiumtillverkare som DELPHI, TRW, YAMATO, FEBI, BILSTEIN och många fler